torsdag 9 oktober 2008

Ny dag, nya tag!

Gårdagen var full av besvikelse och sviktande motivationskänsla. Även idag är motivationen inte på topp.
MEN, jag SKA INTE ge upp!!
Nu har jag ju ändå hållit på en månad, och lyckats tappa lite runt magen... då är det ju bara idiotiskt att ge upp!
Jag vill ju kunna ha mina byxor! Banne mig!

Igår var jag på gymmet. Jag gick uppför i 55 minuter, och det gick så gott som smärtfritt för min höft. Dock verkar det som att mina fötter är lite veka, för jag får ju skavsår hur lätt som helst.
Jag har jämt skavsår.

Idag har jag tvingat mig själv ur sängen, jag ville eg sova längre, men jag klev upp strax efter kl 9. Jag bara MÅSTE hinna med lite plugg idag. Av någon anledning har det inte riktigt funnits tid till det. Igår skulle jag ju sätta mig på bibblan efter träningen, men då var klockan ändå halv 3 när jag kom från gymmet och då skulle jag ju bara hunnit sätta mig ner innan jag skulle måsta fara iväg till jobbet. Så det sket sig.

Jag känner mig ganska stressad nu. Det är mycket som måste göras innan nästa vecka.
1. Skoluppgift som ska in på söndag
2. Träna (tar upp en hel del tid, särskilt resandet med buss till och från stan)
3. Köpa tårta och ha kalas på jobbet
4. Baka inför kalas hemma på söndag
5. Eventuellt baka och ta med till brudsen om vi hittar på nåt i helgen
6. STÄDA, det är som ett hellhole här
7. Göra klart en "hemläxa" jag fått från min praktikplats, som jag börjar på på tisdag
8. Kolla upp några Seaflex-grejer
9. Fylla i csn-papper om studietillägg vid resor

Sen efter min praktik har börjat så har jag även lite mer skolarbete att göra. Fast just det behöver jag inte tänka på förrän ovanstående är fixat. Skönt.

Nu ska jag fylla på kaffekoppen och sen börja läsa om konflikter, Jey.
Och sedan ska jag och Marie på ett core-pass och efter det ska jag och Mikael på middag hos Magnus och Ulrika. Trevligt!

Inga kommentarer: