onsdag 15 oktober 2008

Funktionell träning

Gick från Esam klockan 15.30 för att jag bokat in mig på ett träningspass som heter Funktionell Träning: "ett enkelt pass där du samtidigt tränar balans, stabilitet, styrka och rörlighet så att du bättre klarar av vardagens belastning"

Enkelt kan jag hålla med om, det var enkla steg och positioner... Men det var grymt jobbigt!
Jag hade så ont i låren efteråt att jag knappt kunde gå ner för trappan! Frågan är om jag kommer kunna gå över huvudtaget imorn... :)

Imorse på vårdcentralen fick jag bekräftat att det jag trott stämde. Det var ganska rejält också.
Vid lunch kunde jag gå på apoteket och köpa tabletter, jag ska ta en på morgonen och en på kvällen.
Hittills har jag bara tagit 1, men det känns redan bättre!

Till frukost idag blev det en skål med vaniljyoghurt och till lunch fiskbullar, potatis och ägg. Senare till eftermiddags slank det ner en liten liten kaka också!
Efter träningen blev det en nutri bar.
Till middag sen när jag kommit hem och duschat blev det äggröra på 3 ägg, en riskaka och ett glas tranbärsjuice.
Till efterrätt blev det wienerkaffe och lite mörk choklad!

En helskön kväll har det varit. Jag har sett nya Greys, Private Practice och nu Bonde söker fru!

Jag känner mig inte lika stressad längre. Igår lämnade jag in rapporten på "Konsten att föra konstruktiva samtal i konflikter" så nu är det bara liiiiiiiiite skolgrejer kvar!
Efter nästa vecka kan jag koncentrera mig bara jobb och träning!


Oj, nu är bonde-pausen slut....

Inga kommentarer: