torsdag 23 oktober 2008

Minusgrader

Burr, det ser kallt ut när jag tittar ut. Termometern visar -5 grader. Burr. I helgen ska jag ta fram vinterjackan.

Idag är jag tidigt uppe. Igår blev det inget skrivande. Jobbade först på Esam och sedan hos gubbarna. Var hemma halv 11 så det var bara att gå och lägga sig på en gång.

Idag skulle ha blivit en repris, men jag har tagit semester från kvällsjobbet, jag orkar verkligen inte. Min kropp orkar inte.
Jag känner mig lika trött som bilden är suddig. Jag längtar till lördag, då ska jag minsann sova ut! Länge!

Idag efter jobbet ska jag och Mikael hämta Kiwa, hans systers hund som bor hos hans mor och far! Hon ska bo några dagar hos oss medan de åker bort, så trevligt det ska bli!
Kiwa, Hasse och Totte har ju dessutom kommit att bli goda vänner!

Mitt matintag blir lidande av stressen och tröttheten. Det är så mycket hela tiden att jag inte orkar vara bra ens. Och då är det inte lätt att tacka nej till fika.

Men men , idag är det NYA tag! Jag ska börja bra med en nutri.
Sedan blir det en frukt till mellis, möjligtvis en smörgås.
Till lunch ska jag äta Dinkelgröt! Kravmärkt och svindyrt, 45 spänn för ett paket.

Nu ska jag iaf ta min nutri, sen är det dags att åka hemifrån.

Adjö för en stund

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att äta mat är ett av kroppens viktigaste belöningssystem. Tål att läggas på minnet när man har mycket att göra och är stressad och trött! MAN ÄR VÄRD GOD MAT! Det är du! Och det är jag! :)

Maria Liljegren sa...

ELLER HUR! ;)