fredag 12 september 2008

Umeå

Alltså ibland blir jag irriterad. Idag blev jag väldigt irriterad. Umeå ska väl vara en sk handikappvänlig stad? Människorna i denna stad är inte särskilt vänliga mot handikappade iaf.

Idag, vi gick från typ Hedlunda ner till centrum för att käka lunch. Vi var 3 assistenter och 2 i rullstol.
För det första, så är typ alla matställen små och trånga, så att det inte finns så mycket utbud om man sitter i rullstol.
För det andra, att när man bestämmer sig för att gå på ett ställe man ryms på, nä då är det så jävla jobbigt för de som jobbar där.
Som idag, vi alla kände oss riktigt sugna på kinamat! Eurasia mitt i centrum ligger bra till, det finns dessutom mycket sittplatser där. Som vanligt var det mycket folk som åt lunch, men vi gick in och bad personalen om vi inte kunde få hjälp att ordna så vi 5 kunde rymmas vid något bord, alltså om man kunde flytta runt lite så att rullstolarna gick in.
Näe, det gick bara inte. Det var FÖR JOBBIGT. Kyparn bad oss komma tillbaka en timme senare. Komma tillbaka?? Fnys.

Därefter gick vi vidare till Balders. Där har ingen av oss ätit lunch förut samt att det är väldigt stora ytor, så där skulle vi minsann rymmas tänkte vi!
Det hade vi säkert gjort, men det fick vi aldrig veta, för när vi skulle åka hiss ner så gick inte det. Den var full med varor. Och personalen på Balder "hade inte tid" att plocka ur hissen. Fnys igen.

Till slut hittade vi till Taj Mahal, en indisk restaurang bredvid Stadium.
Vi hann precis dit innan värsta lunchrusningen, och kyparn var vänlig och ställde till bord till oss, så vi kunde rymmas! Tack!
Det var sååå gott med indisk mat! Det var 2 olika rissorter, kycklinggryta, koftor (typ vegetarisk järp, fast så mycket godare), biffgryta, vegetarisk gryta, kycklingklubbor.... och en liten salladsbuffé. Det var sting i maten kan jag säga, snoret rann på oss alla! haha

Sedan traskade vi runt på stan hela dagen. När vi kom hem igen hade jag ändå skrapat ihop ca 9000 steg på våran stadstur! Yes!

Efter jobbet begav jag mig till Elgiganten för att köpa en dammsugare. Våran dammsugare (som för övrigt är köpt på Rusta = konstigt märke) har börjat knäppa, och lukta bränt. Inte så bra kanske.
Iaf, jag hade jag sett en Philips dammsugare på Elgigantens hemsida, för 990 kr. Men när jag kom dit insåg jag att det bara var "internetpris". Så i affärn gick den lös på 1350 kr!!! Omg!
Så då gick jag in på Ica Maxi istället och där fanns den för 1200, vilket kap :)

Därefter drog jag hem till min goda vän, Helena. Hon bjöd på fantastiskt gott kaffe! Det var mys.
Vi satt och pratade ett tag, sen for vi till Pernilla och drack mera kaffe och tittade på gamla bilder från förr. Shit vilken skillnad man kan se på sig själv.. på typ bara 2 år.

Nu är jag hemma iaf. Snart sova, ska upp och jobba imorn.
Efter jobbet imorn ska jag och Mikael, och Mikaels kompis Mikael R, hem till min syster på middag och lite öldrickande och poker! Jag ska dock inte dricka öl... jag är ju nyttig nu ;)
Sen måste jag köra hem eftersom jag jobbar på söndag med.
Me and my sis



Btw, det var någon som frågade vad som hände med min förra katt Sesse. Han blev överkörd. På Ersboda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket trevligt läsande,hade dock önskat någon fler bild till ett sånthär långt inlägg

Anonym sa...

en fråga till om din förra katt, (och jag beklagar djupt över det som hände) hur kom du på namnet Sesse? tycker det var väldigt påhittigt....