torsdag 18 september 2008

Träskdragare

Ända sen min karl också började ett nytt liv (i måndags) så har han frågat varje kväll om vi inte ska köpa chips. Nej har jag sagt!
Men idag, då gick det inte längre. När vi svängde in i Sörmjöle efter jobbet stannade han på byns affär för att gå in och köpa chips.

Jag: Nej gör det inte!
M: Jo och jag tänker köpa godis till med, HAHA
Jag: Men gerej!!
M: Jag tänker köpa daim till dig!!
Jag: Jag kommer skriva om det här i min blogg!
M: Nej!

Sedan gick han in.
Efter en stund kom han ut igen..... han hade köpt 3 loka och en påse med färdigpoppade popcorn!
Duktig! :)

Jag har iaf inte tagit nåt popcorn än, även om det är bättre än chirre.

Nu ska jag laga middag för att inte frestas av popcornen. Jag ska prova göra en böngryta för första gången i mitt liv, hoppas det smakar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du vill göra något mumsigt av bönor som är råenkelt som jag brukar göra när jag bara har massa bönburkar hemma är biffar. Ta typ kikärtor och mixa med vitlök, ägg och kryddor och stek sedan. Mumsigt med sås till! Tänk på att ha rätt mkt ägg så det håller ihop.

Maria Liljegren sa...

åh tack!
men det ska väl bara vara gulan? för det är väl den som håller ihop?

:)

Anonym sa...

Jag brukar ta hela äggen! Lite som när man steker plättar.