onsdag 10 september 2008

Nytt liv

Hej,

Jag ska nu testa på livet som bloggare och helt ärligt så känns det jävligt löjligt. Varför gör jag en blogg om det känns förjävla löjligt?
Jo, för idag börjar jag ett nytt liv. Jag måste fan ta tag i mig själv! Jag har börjat ett nytt liv jag vet inte hur många gånger, men om jag då skriver om det i en blogg, blir det inte lite mer seriöst isf?
Det är värt ett försök iaf.

Mitt nya liv (igen) innebär att jag måste komma i mina byxor som blivit för trånga. Det är fan ohållbart att bara gå i leggings och kjol bara för att det inte klämmer åt och väller ut.
Hur ska man eg göra för att behålla motivationen till att leva ett sunt liv? Om det inte hjälper att se fläsket som hänger ut, vad ska då hjälpa??

Dagen till ära har jag öppnat första sidan i en tom skrivbok. Jag har skrivit in måtten under brösten, runt navel och runt mensmagen. Det känns lite mer realistiskt att mäta än att ställa sig på vågen var och varannan dag.

Under brösten: 87 cm
Runt naveln: 103.5 cm
Runt mensmagen: 106 cm

Om en vecka ska jag mäta igen!

Jag har även antecknat vad jag ätit idag, man läser ju överallt att det är viktigt att föra matdagbok för att se vad man eg stoppar i sig. Jag tänker även skriva in när och vad jag tränat!
Jag känner ändå peppen just nu!

Frukost: Vaniljyoghurt och kaffe
Lunch: Nutrilett, apelsinfestiv och kaffe
Mellanmål: Grönsaker med lite currydressing

Träning: Promenad/intervaller, 50 min, samt 50 situps

Fan, första dagen på mitt nya liv har ju börjat riktigt bra! Det känns också bra att skriva om det!

I övrigt har jag bara suttit vid datorn. Skolarbetet för tillfället handlar om att bygga ett kvalitetsledningssystem enligt ISO 9001. Utbildningen är ju på distans, men det funkar bra. Jag och mitt gäng ( min lilla grupp i klassen) vi är ju helt enkelt bäst.

Pju, mitt första blogginlägg. Galet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad go du är sötis!!

Anonym sa...

Vilken bloggare!! Denna sida blir att bookmarka :) kraaam

Anonym sa...

oj vad du skriver! tänker du konkurrera ut linda rosing eller!?
kramelikram H