tisdag 16 september 2008

Träning

Nu har jag suttit här i min skrivbordsstol hela dagen.
Tiden har gått skitfort, klockan är ju redan 5!
Jag har dessutom fortfarande pyjamas på mig.....

Måste ut på en promenad innan Idol, så man iaf har rört på sig lite. Kanske att min karl vill följa med idag?

Jag funderar seriöst på att skaffa mig ett träningskort. Jag är ingen vintermänniska. Jag går knappt utanför dörrn då. Man kan inte vara ute och gå för att det är halkigt och FÖR kallt.
Däremot tycker jag det är ganska trevligt att åka längdskidor!
Men förutom det så händer ju ingenting. Det blir kanske ett par stycken "åk" bara.

Nä, jag funderar på att köpa ett kort på Tenton i Hörnefors. Det är närmast och så kan jag träna på kvällen för då har jag bil.
Egentligen är jag ingen gruppträningsmänniska (innebandy är ju kul, men inte typ aerobics å sånt) men jag tänkte att jag ändå skulle köra lite sånt nu, för att få variation. Om jag kör samma sak hela tiden blir jag less och ger upp. Typiskt jag.
Problemet är bara att Tenton i Hörnefors bara har gym.

Det blir ju lite knepigt att träna inne i stan också. Vi har ju bara en bil och om båda jobbar en dag så är jag ju för det första för trött för att träna direkt efter jobbet innan middagen och för det andra så vill ju Mikael fara hem.
Om vi inte jobbar samtidigt, dvs att jag sitter hemma och pluggar, då kan jag ju inte ta mig in till stan förrän på kvällen och det känns lite onödigt att åka 4,5 mil (tur och retur) bara för att träna.
Visst, jag kan ju åka buss... ... men orka??

Men nånting måste jag ju göra! Vafan ska jag göra??

Inga kommentarer: