söndag 16 november 2008

Klungan

Denna helg har varit mycket bra.

I fredags var vi på födelsedagsmiddag hos svärfar. Mamma och Tommy var också med och vi åt riktigt god mat och spelade spel till mitt i natten.

På lördag tog jag och Mikael lång sovmorgon. Klev inte upp ur sängen förrän runt halv 2! Vaknade vid 11 men låg och såg lite serier på bärbara.

Jag tänkte eg fara och träna, men det hade blivit så stressigt eftersom vi skulle vara hos Mikaels föräldrar vid 4 och sen bestämt jag mig för att ha en riktig slappardag!

Klockan 4 öppnades champangen. Jag, Mikael och hans mor och far skulle ha en helkväll med middag på Droskan, humorteatern Klungan och sedan pubrunda!

Som sagt, kvällen började med champange, till middagen blev det vin till maten och kl 19.30 började föreställningen.

Alltså, det jag hade hört av dem som varit på Klungans tidigare föreställningar var att det var bra, men inte lika bra som man hade förväntat sig.
Men jag har inte skrattat så mycket på länge!

De där människorna är riktigt sjuka i huvudet, vad får de allt i från? Jag har själv sjuk humor så jag tyckte ju såklart att ALLT var hur kul som helst.

Aja, när föreställningen var klar tog vi först vin/öl där, på Norrlandsoperan. Det är ganska fint ställe, men lite... stelt.

Vi gick vidare och tog en shot på Pipes och därefter till Bishop Arms.
Jag har aldrig kommit in där, de är ganska hårda med åldesgränserna men nu när jag är 23 är det ju inga problem. Och bara därför så kollade de såklart inte leg, haha.

Där satt vi tills de stängde. Och sedan följde vi med Mikaels kompis på efterfest.
Eller efterfest och efterfest. Vi satt och tog det lugnt och lyssnade på lite musik.

Klockan 4 på natten hade vi kommit hem och gick i säng!
Himla trevlig kväll!

Idag vaknade vi lite lagomt sega, men inte så värst bakis faktiskt.
Mackor, fika, kortspel och middag blev det hos Mikaels föräldrar (vi sov över där) innan vi drog hemmåt.

Sedan klockan 20 ikväll bar det av till innebandyn! Det var riktigt skoj idag!

Matintagen denna helg har väl inte varit det bästa.... som vanligt.
Men jag handlade lite nyttigheter på väg hem från stan så imorn, imorn får jag börja tänka på maten igen!

Känner peppen!!

Inga kommentarer: