torsdag 13 november 2008

Julschema

Jag är slut. Slut slut slut. Men jag får skylla mig själv. Jag VILL ha lön! Men jag vill inte jobba så mycket som jag gör. Men jag kan stå ut lite till. Bara lite till.

Idag var på praktikus fram till lunch. Sedan for jag till gubbarna, inte för att jobba (!) utan för att vi hade schemamöte!

Snart är det jul och nyår och inom vården är det alltid en lite känslig period för många.
Jag jobbar ju bara 40% där nu så jag riskerade ju inte att få jobba så mycket kring jul och nyår.

Faktum är att jag la kvällspass på juldagen, på kvällen. Även på nyårsaftonskvällen.
MEN, jag ska icket jobba något av dessa pass, för jag ska ta semster och har redan en vikarie.
LYCKA!

Alltså, det här är första julen på många många år som jag knappt jobbar alls jul-och nyårsveckorna!!!!!!!!!!!

Så, denna jul kommer bli underbar. Jag kommer kunna fira lite med min kära sambos familj på dagen och sedan med min familj på kvällen. Och det bästa av allt, jag jobbar inte juldagen och måste kliva upp tidigt dagen efter julafton. Det har jag gjort jag vet inte huuur många gånger.

Nä, nu kan jag känna lugnet och bara vara uppe länge med alla andra, bli lite på lyset som alla andra samt sova ut dagen efter som alla andra.

Jag är glad, jag mår bra, jag är lycklig! Bara lite trött.


Iaf, jag och Marie for och tränade efter mötet. Det blev otroligt lugnt idag. Uppvärmning en kvart på löpband och sen körde vi vårat program.

Dagens matintag:
1 mjuk polarmackabit med skinka
1 halv mörk fralla med russin i
Kycklingsalladsbuffé
2 Nutri Bar
1 Mandarin
1/2 Banan
Dinkelgröt
3 koppar kaffe


Nu blir det alldeles alldeles snart sängen!

Inga kommentarer: